Home › Ciążę należy planować

Ciążę należy planować

Ciąża wymaga przygotowań – troska o organizm jest celowa. Pani planująca zajście w ciążę powinna wybrać właściwą dietę, być aktywna fizycznie i żyć ekologicznie. Regularne badania krwi są istotne. Suplementacja witamin i minerałów również jest konieczna.

Jeśli kobieta jest otyła to powinna pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej przed zajściem w ciążę.

Jak powinno wyglądać odżywianie w ciąży? Dieta powinna być urozmaicona, raz w tygodniu trzeba zjeść rybę, raz-dwa razy w tygodniu niezbędna jest potrawa mięsna, a dwa razy w tygodniu potrzebne są rośliny strączkowe. Warzywa, produkty zbożowe, owoce, nabiał i produkty są niezbędne w diecie. Każdemu daniu powinno towarzyszyć warzywo lub sałatka – jest to stała zasada. Poza tym kobieta planująca ciążę musi jeść trzy-cztery posiłki każdego dnia w odstępach czasowych co trzy-cztery godziny. Wówczas nie będzie wygłodzona, uchroni się przed słodkimi, niezdrowymi przekąskami i ureguluje działanie organizmu.

Umiarkowanie jest złotą zasadą – należy ograniczyć ilość soli i zjadać niewielkie porcje, tłuszcz nie może być dominującym elementem potraw, podobnie jak cukier.

Nie należy spożywać glukozy, sacharozy, kwasów tłuszczowych.

Kobieta planująca ciążę powinna pić 1,5-2 litrów wody mineralnej. Co należy suplementować? Kobieta zamierzająca zajść w ciążę musi suplementować kwas foliowy, czyli zażywać go regularnie. Nadmiar witaminy A jest szkodliwy – pochodzi ona z pokarmów zwierzęcych oraz karotenów. Nadmiar witaminy A jest szkodliwy, a jej niedobór przekłada się na komplikacje z byciem w odmiennym stanie. Witamina D jest bardzo istotna, bo odpowiada ona za mocne kości oraz tzw. gospodarkę wapniowo-fosforanową. Zasoby kwasów omega-3 również są konieczne. Mają one wpływ na układ nerwowy oraz wzrok dziecka, a co najważniejsze – wspierają układ immunologiczny.

Kwasy omega 3 znaleźć można w rybach morskich, owocach morza, oleju lnianym.

Ciąża to czas wyjątkowy i tak należy go postrzegać..


<< Poprzedni
Następny >>